FAQ

Om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben we de meest voorkomende vragen hier reeds voor je verzameld. Of het nu gaat om de functionaliteit van het Motor2Go platform, hoe een advertentie te plaatsen of wat “Mijn Motor2Go” nu inhoudt, de antwoorden vind je hier. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stel jouw vraag dan via ons contactformulier.

FAQ (

Functionaliteit

)

Waarvoor is de meldingen functie?

Via de knoppen “meldingen” en “berichten” in het hoofdmenu heb je toegang tot jouw meldingenscherm. Nieuwe berichten, reacties of biedingen vind je hier terug. Let op: Hiervoor dien je wel in te loggen op ons platform.

Hoe voeg ik een advertentie toe aan mijn favorieten
Klik vanuit de zoekresultaten of op advertentie detail pagina op het hartje. Deze advertentie wordt dan toegevoegd aan je favorieten zodat je deze later makkelijk kunt terugvinden. Het overzicht van je favorieten vind je terug onder “Mijn Motor2Go” -> “Mijn favorieten”. Om een advertentie aan jouw favorieten toe te voegen dien je in te loggen op ons platform.

Hoe verwijder ik een advertentie uit mijn favorieten?

Klik terwijl je bent ingelogd op “Mijn Motor2go” -> “Mijn favorieten” om een overzicht van al je favorieten te zien. Hier kun je je favorieten aan- of uitvinken, klik vervolgens op de knop “verwijderen” om een favoriet te verwijderen. 

Hoe sla ik een zoekopdracht op

Je kunt een zoekopdracht opslaan door vanuit het zoekscherm op de knop “Opslaan” te drukken. Je vindt je opgeslagen zoekopdrachten terug via “Mijn Motor2Go” -> “Mijn zoekopdrachten”. Om van deze functionaliteit gebruik te maken dien je in te loggen op ons platform. 

Wat is het voordeel van het opslaan van een zoekopdracht?

Als je een zoekopdracht hebt opgeslagen kun je deze makkelijk opnieuw gebruiken zonder deze opnieuw in te voeren in het zoekscherm. Ook krijg je dagelijks een bericht als er nieuwe advertenties zijn geplaatst die binnen jouw zoekopdracht vallen. Je vindt je opgeslagen zoekopdrachten terug via “Mijn Motor2Go” -> “Mijn zoekopdrachten”.

Wat betekent mijn berichten

In het berichtenscherm vind je alle chatverkeer terug tussen jou en andere kopers / verkopers.

Hoe kan ik een bericht naar een verkoper sturen?

Om een bericht te versturen naar een verkoper, klik je vanaf de advertentie detail pagina op “verstuur bericht”. Je bericht komt dan live binnen bij de verkoper.

Hoe werkt het uitgebreid zoeken

Via de homepage of de pagina “Motor kopen” vind je een zoekfilter waar je de basiskenmerken van een motor kan invullen. Wil je uitgebreider zoeken? Klik dan op de knop “Uitgebreid zoeken” om je zoekopdracht te specificeren.

Het delen van een advertentie. Hoe en waarom?

Vanaf de advertentie detail pagina kun je een advertentie delen via de deelknop. Zo kun je de advertentielink makkelijk delen via Whatsapp of social media. Op het moment dat je je eigen advertentie deelt via verschillende kanalen vergroot het de kans op een succesvolle verkoop.

Bekijken van alle advertenties van één adverteerder

Als een verkoper meerdere advertenties heeft geplaatst kun je hiervan een overzicht zien door vanaf de advertentiepagina op de knop “meer advertenties” te klikken.

Hoe schrijf ik mij in op de nieuwsbrief?

Onderaan elke pagina vind je een veld voor het inschrijven op de nieuwsbrief.

FAQ (

Alles over advertenties

)

Hoe plaats ik een gratis advertentie
Om een advertentie te plaatsen klik je in het hoofdmenu op “Plaats advertentie”. Let op: het is voor het plaatsen van een advertentie noodzakelijk om een Motor2Go account aan te maken. Nadat je bent ingelogd en op “Plaats advertentie” hebt geklikt kun je in het volgende scherm de gegevens van jouw motor invullen en gemakkelijk foto’s uploaden. Indien je het kenteken van de motor invult worden de meeste gegevens al automatisch ingelezen. 

Hoe zorg ik voor de beste foto's
Zorg dat je bij het nemen van de foto’s je telefoon of fotocamera dusdanig vasthoudt dat je de foto’s in de breedte neemt (meeste telefoons een kwartslag draaien). Belangrijk dat er voldoende licht is zodat de foto’s duidelijk worden. Ook helpt het als je je motor eerst schoonmaakt en zorgt voor een rustige achtergrond. Voor een uitgebreide uitleg klik je hier.

Hoe kan ik mijn advertentie wijzigen
Nadat je je advertentie hebt geplaatst kun je deze eenvoudig terug vinden via “Mijn Motor2Go” -> “Mijn advertenties” Hier vind je een overzicht van al jouw advertenties. Klik op de knop “Aanpassen” naast de desbetreffende advertentie om deze te kunnen aanpassen. 

Hoe kan ik mijn advertentie verwijderen
Nadat je je advertentie hebt geplaatst kun je deze eenvoudig terug vinden via “Mijn Motor2Go” -> “Mijn advertenties” Hier vind je een overzicht van al jouw advertenties. Selecteer de desbetreffende advertentie en klik onderaan op de knop “Verwijderen” om jouw advertentie te verwijderen.

Is het plaatsen van een advertentie gratis?
Ja, het plaatsen van een advertentie is volldig gratis. Motor2Go heeft zich als doel gesteld het motoroccasion platform te worden waar het volledige aanbod van tweedehands motorfietsen wordt getoond. Wij beseffen ons dat wij hiervoor jouw als particuliere verkoper nodig hebben wat ons heeft doen besluiten ons platform voor jouw, de particuliere verkoper, volledig kosteloos aan te bieden.

Hoe lang blijft mijn advertentie geldig
Na het plaatsen en betalen van je advertentie blijft deze 30 dagen actief. Na deze 30 dagen is het mogelijk nogmaals 30 dagen kosteloos te verlengen. Na in totaal 60 dagen wordt je advertentie verwijderd.

Wat is "Ook plaatsen op veilingsite". Hoe werkt dit?
Uniek in Nederland. Naast het adverteren op het Motor2Go platform, kun je jouw motor ook gelijk volledig gratis als veilingobject aanbieden bij ons dealernetwerk. Hoe gaat dit in zijn werk?

  • Je meldt jouw motor aan door het onderstaande vinkje aan te zetten.
  • We nemen telefonisch contact met je op om de aanmelding qua essentiële data compleet te maken.
  • Jouw motor wordt aangeboden aan ons netwerk van dealers waar deze 7 dagen* beschikbaar blijft zodat onze dealers een bod kunnen uitbrengen. Motor2Go verzorgt de onderhandeling met de dealer.
  • Nadat de veiling is afgelopen koppelen we het hoogste bod aan je terug. Dit doen we telefonisch of per mail. Ben je tevreden met het bod dan nemen we contact op met de hoogst biedende dealer en is de motor verkocht. Let op! Uitsluitend als jij bevestigt dat je akkoord gaat dan is de motor ook daadwerkelijk verkocht.
  • Wij sturen zowel jou als de kopende partij elkaars contactgegevens waarna jullie gezamenlijk een leverafspraak maken. Zorg er wel voor dat de kentekendocumenten compleet zijn.
  • Wij nemen binnen enkele dagen nog weer contact met je op om na te vragen of alles naar wens is verlopen.

Het is belangrijk om te vermelden dat de koper, op het moment dat de levering plaats vindt, de motor nog zal inspecteren. Is de motor aantoonbaar niet zoals door jou omschreven dan heeft de koper het recht een ander bod te doen. Jij bent dan echter niet verplicht hiermee akkoord te gaan. Je kunt dan contact opnemen met onze klantenservice zodat we gezamenlijk een oplossing kunnen zoeken.

* Mocht jouw motor in de genoemde 7 dagen niet worden verkocht dan is het mogelijk de veiling eenmaal met 7 dagen te verlengen. In een dergelijke situatie neemt één van onze medewerkers telefonisch contact met je op. Tevens kan het natuurlijk goed zijn dat je jouw motor tussentijds via andere wegen verkoopt. Dan hoef je jouw advertentie slechts van het Motor2Go platform te verwijderen waardoor deze tevens als veilingobject wordt verwijderd. Ook dit uiteraard volledig kosteloos en zonder verplichtingen.

Hoe werkt de biedfunctie bij een advertentie
Je kan bij het plaatsen van je advertentie aangeven of je biedingen wilt ontvangen van particuliere kopers, ook kun je aangeven vanaf welk bedrag je openstaat voor biedingen. 
Andersom kun jij ook biedingen uitbrengen op motoren van andere verkopers. Klik om een bod uit te brengen op “Bod plaatsen” op de advertentiepagina.

FAQ (

Mijn Motor2Go account

)

Wat is “Mijn Motor2Go”
Na ingelogd te zijn vind je in “Mijn Motor2Go” de volgende gegevens terug: Je geplaatste advertenties, je opgeslagen favorieten en je opgeslagen zoekopdrachten. Ook kun je hier je gegevens wijzigen via “Mijn Motor2Go”-> “Mijn profiel”.

Wat is mijn advertenties
Via “Mijnmotor2Go”-> “Mijn advertenties” vind je de door jou geplaatste advertenties terug. Via dit menu kun je je advertenties ook wijzigen of verwijderen.

Wat is mijn favorieten
Via “Mijn Motor2Go”-> “Mijn favorieten” vind je de door jou als favoriet bewaarde advertenties terug. Als je een advertentie toevoegt aan je favorieten kun je deze later makkelijk terugvinden in dit menu.

Hoe werkt mijn zoekopdrachten
Via “Mijn Motor2Go”-> “Mijn zoekopdrachten” vind je de door jou opgeslagen zoekopdrachten terug. Voeg een zoekopdracht toe aan “Mijn zoekopdrachten” door in het zoekscherm op de knop “Opslaan” te drukken. Ben je niet ingelogd dan krijg je eerst het inlogscherm in beeld, na inloggen kun je dan jouw zoekopdracht opslaan. Heb je opgeslagen zoekopdrachten dan ontvang je, wanneer er nieuwe advertenties binnen jouw zoekopdracht zijn geplaatst, automatisch bericht van deze nieuwe advertenties.

Wat is mijn profiel
Via “Mijn Motor2Go”-> “Mijn profiel” kun je je personalia, woonplaats en contactgegevens aanpassen.

Hoe wijzig ik mijn email adres
Om je email adres te wijzigen klik je op “Mijn Motor2Go”-> “Mijn profiel”. Klik vervolgens op het symbool met een pen rechtsboven. Kies dan voor “Bewerk mijn gegevens”. Hier kun je al je gegevens, waaronder je email adres beheren en wijzigen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord
Om je wachtwoord te wijzigen klik je op “Mijn Motor2Go”-> “Mijn profiel”. Klik vervolgens op het symbool met een pen rechtsboven. Kies dan voor “Wijzig wachtwoord” om je wachtwoord te wijzigen.

Hoe reset ik mijn wachtwoord
Ben je je wachtwoord vergeten? Om een nieuw wachtwoord aan te vragen klik je op “Mijn Motor2Go”-> “Mijn profiel”. Klik vervolgens op het symbool met een pen rechtsboven. Kies dan voor “Wachtwoord reset mail versturen”. Je ontvangt dan een email met verdere instructies voor het opnieuw instellen van een wachtwoord.

 

FAQ (

Voor motorzaken

)

Hoe kan ik mijn voorraad op het Motor2Go platform plaatsen?
Dankzij de door ons gerealiseerde koppeling met Hexon kunnen wij zo goed als elke motorzaak voorzien van het automatisch inlezen van jouw voorraad. Maak je voor jouw advertentiebeheer gebruik van Qonnex, Unishop of vergelijkbare software dan hoef je ons alleen maar te selecteren in het overzichtscherm waarna jouw voorraad automatisch bij ons wordt geplaatst.  Staan we niet vermeld in lijst met te selecteren platformen, neem dan contact met ons op zodat wij dit voor jou kunnen aanvragen.

Hoe kan ik mijn voorraad plaatsen wanneer ik geen gebruik maak van de Qonnex, Unishop, M2K of Autosoft software?
Maak je geen gebruik van één van bovenstaande software pakketten maar heb je, via het door jou gebruikte software pakket wel de mogelijkheid jouw voorraad op Marktplaats te plaatsen? Dan hoef je alleen maar te bellen met jouw software leverancier en hen vragen ons platform te activeren waarna jouw voorraad bij ons op het platform wordt getoond. 

Maak je geen gebruik van software  voor het doorlinken van jouw voorraad op een willekeurig platform, neem dan contact met ons op om te kijken hoe we jouw voorraad kunnen plaatsen.

Wat kan ik allemaal met de bedrijfspagina?

  • Op de bedrijfspagina kun je de volgende gegevens toevoegen;
  • Jouw bedrijfslogo
  • Een banner/afbeelding voor in de header van de pagina
  • Een foto impressie van jouw bedrijf. Denk aan showroom, werkplaats, kleding afdeling etc.
  • Een omschrijving van jouw bedrijf. Laat weten wie jullie zijn en waar jullie voor staan.
  • Alle benodigde contactgegevens plaatsen (e-mail, telefoon, website, NAW)

Hoe kan ik nieuwsberichten aan Motor2Go toevoegen?
Om een nieuwsbericht toe te voegen log je in via “Inloggen”. Daarna klik je op 'Mijn Motor2Go”-> Nieuws. Klik rechts op het “Plus”icoon. Je kunt hier een nieuwsbericht aan jouw bedrijfspagina toevoegen.