Honda NT1100

Honda NT 1100 DCT

Honda NT 1100 DCT

€ 14.450
Honda NT 1100 / 2023 / 2100km
Hoevelaken
Honda NT1100 DCT

Honda NT1100 DCT

€ 13.499
Honda NT 1100 / 2023 / 16244km
Terneuzen
Honda NT 1100

Honda NT 1100

€ 14.990
Honda NT 1100 / 2025 / 15396km
Bodegraven
Honda NT 1100 DCT

Honda NT 1100 DCT

€ 15.995
Honda NT 1100 / 2023 / 5814km
Leek
Honda NT 1100

Honda NT 1100

€ 12.490
Honda NT 1100 / 2022 / 32328km
Bodegraven
Honda NT 1100 DCT

Honda NT 1100 DCT

€ 13.990
Honda NT 1100 / 2023 / 21612km
Bodegraven
Honda NT1100 DCT

Honda NT1100 DCT

€ 13.250
Honda NT 1100 / 2021 / 18916km
Vianen
Honda NT 1100 ABS

Honda NT 1100 ABS

€ 13.450
Honda NT 1100 / 2023 / 20000km
Hoevelaken

De Honda NT1100 is een toermachine met een gespierde 1.084 cc tweecilinder en een pakket aan moderne rij-elektronica, met onder andere een zes-assige IMU en ondersteuning voor bochten-ABS. Voor jouw dagelijks gebruik telt vooral hoe compleet hij is ingericht: met vaste toeraccessoires zoals koffers, een middenbok en handige oplaadpunten zit je direct goed voor woon-werk en langere ritten. Ook het comfort is duidelijk meegenomen, met een eenvoudig verstelbaar windscherm en een rijhouding die zowel ontspannen als wat sportiever kan aanvoelen. Kijk bij een occasion extra naar de staat en werking van systemen zoals DCT (als die erop zit), elektronica en vering, en of bagage- en laadpunten netjes functioneren.

Honda NT 1100 ABS

Honda NT 1100 ABS

€ 13.450
Honda NT 1100 / 2022 / 24000km
Hoevelaken
HONDA NT 1100 DCT ABS NIEUWSTAAT!

HONDA NT 1100 DCT ABS NIEUWSTAAT!

€ 14.950
Honda NT 1100 / 2023 / 12500km
Hoogeveen
HONDA NT 1100 ABS TOURING NIEUWSTAAT!

HONDA NT 1100 ABS TOURING NIEUWSTAAT!

€ 13.450
Honda NT 1100 / 2022 / 18600km
Hoogeveen

Alle Honda NT1100 motoroccasions vind je hier in één handig overzicht.

Specificaties


Motorblok en prestaties


De Honda NT1100 heeft een 1.084 cc tweecilinder. Het karakter is gericht op toeren met een stevige trek onderin: er wordt gesproken over meer koppel in het lage tot middelhoge toerengebied en een 7% koppelboost, wat je vooral merkt bij vlot oppakken en accelereren. Er is keuze in aandrijving: je kunt deze motor tegenkomen met het optionele DCT, maar er is ook een manuele zesbak beschikbaar.


Gewicht, zithouding en comfort


De zit en ergonomie zijn gemaakt voor lange dagen in het zadel. Je zit ontspannen en rechtop, maar de houding kan ook sportiever aanvoelen wanneer je wat meer naar voren leunt. Voor windbescherming is er een eenvoudig te verstellen windscherm dat je in 5 standen met één hand kunt verstellen. De zittingvulling is bovendien verbeterd met het oog op extra comfort tijdens langere ritten.


Remmen, vering en veiligheidssystemen


De NT1100 is uitgerust met een zes-assige IMU die het elektronicapakket aanstuurt. Die IMU ondersteunt onder meer bochten-ABS en achterwiellift controle, en werkt ook samen met systemen zoals het DCT. Qua verlichting is er LED-verlichting en een DRL-oplossing waarbij de dagrijverlichting geïntegreerde richtingaanwijzers heeft, bedoeld om beter zichtbaar te zijn voor andere weggebruikers.


Wie een uitvoering met extra techniek zoekt, kan ook een versie tegenkomen met elektronische vering als optie: Showa-EERA. Die past zich in realtime aan en koppelt aan rijmodi, waarbij TOUR, URBAN en RAIN elk een eigen dempingskarakter hebben.


Verbruik en actieradius


Over verbruik en actieradius worden hier geen concrete cijfers genoemd. In de praktijk bepaal je jouw actieradius vooral met je rijstijl en het type ritten dat je maakt, dus bij een occasion is het slim om tijdens een proefrit te letten op hoe voorspelbaar en rustig de motor rijdt in jouw tempo.


Dagelijks gebruik


Woon-werk, toeren of sportief


Voor woon-werk is vooral fijn dat de NT1100 is ingericht op “instappen en rijden”: je ziet hem vaak met voorzieningen die je dagelijks gebruikt, zoals oplaadpunten (ACC en USB) en een middenbok. Voor toeren komt de toeruitrusting echt tot z’n recht: de standaard gemonteerde koffers hebben extra inhoud (4 l per koffer) en in beide koffers past gemakkelijk een integraalhelm. Ook infotainment speelt mee: Apple CarPlay en Android Auto zijn beschikbaar, wat navigeren en communiceren onderweg praktischer maakt.


Voor wie past dit model het best?


De Honda NT1100 past goed bij rijders die veel kilometers willen maken en een moderne toermachine zoeken die ook in het alledaagse gebruik logisch aanvoelt. Vind je extra gemak belangrijk, dan is een uitvoering met DCT interessant. Zoek je juist maximale betrokkenheid, dan sluit de manuele zesbak beter aan.


Waar let je op bij de aankoop?


Onderhoud en historie


Vraag door op onderhoud en kijk of het verhaal klopt met de staat van de motor. Bij een model met veel elektronica is het extra belangrijk dat alles storingsvrij werkt: controleer rijmodi, eventuele DCT-functies, en of systemen rond IMU/ABS geen meldingen geven. Check ook of accessoires zoals koffers, bagagedrager en oplaadpunten netjes zijn gemonteerd en functioneren.


Slijtagepunten bij bezichtiging


Loop de motor praktisch na: remgevoel, werking van verlichting (inclusief richtingaanwijzers), en het verstellen van het windscherm. Let bij uitvoeringen met (optionele) elektronische vering op een rustige, consistente demping zonder rare bijgeluiden of foutmeldingen. En omdat de NT1100 vaak als reismotor wordt gebruikt: kijk kritisch naar gebruikssporen rond koffers, bevestigingspunten en het algemene “reis- en weer”-spoorbeeld.