Honda NC700Xa in zeer strak onderhouden staat - Vraagprijs: € 3.200

€ 3.200

134
0
Honda
NC 700 X
All Road
Bouwjaar 2013
KM stand 92000
Aangeboden sinds 20 september 2024

Deze motor verzekeren? Bereken direct jouw premie

Vul hier uw kenteken in
Postcode
Omschrijving
Ik heb deze motor al 5 jaar en ben er zéér content mee. Comfortabel, extreem zuinig, lekker veel opbergruimte (frunk!!!) en echt retebetrouwbaar. Zo blij ben ik er mee, dat ik er recent nog zeer groot onderhoud aan heb laten doen (factuur á 1000+ euro aanwezig) waarbij ik zelfs de knipperglaasjes liet vervangen omdat ze wat vaal werden. Maar... ik ben recent begonnen aan een carriereswitch en heb daarvoor een andere (zwaardere) motor moeten aanschaffen, en 3 motoren voor de deur heb ik momenteel echt niet nodig. Omdat motor nummer 3 een klassieker is, is dus het lot op de NC gevallen.

De motor komt uit 2013 en ik heb hem (danwel via een dealer ter plaatse) van de eerste eigenaar gekocht. Sindsdien is de motor bij mijn eigen garage in de regio in onderhoud en we zouden er beiden niet over twijfelen deze motor te pakken als we vandaag naar een ander werelddeel moesten reizen.

Opties:

- Verhoogde Puig voorruit met deflector
- Oxford handvatverwarming
- Handkappen van Givi
- Kofferrek van Givi, met bijbehorende hard cases, top loading
- Topkofferrek van Givi, doch topkoffer nooit aangeschaft (volgens mij passen alle gangbare merken hierop)
- Hugger over het achterwiel (tegen modder en rotzooi)
- Middenbok voor eenvoudig onderhoud

*N.B.: de op de foto's aanwezige telefoonhouder blijft bij mij*

Wat is er recent nog onderhouden? Wel, zo'n beetje alles. Ik rij er heel vaak/veel op en wil dus dat hij er altijd goed bij staat. Bij het laatste grote onderhoud eind 2023 is onder andere vervangen:

- voorwiellagers
- alle filters/vloeistoffen
- vorkseals / vorkolie
- iridium bougies (kleppen ook gecheckt, behoefden geen stellen)
- complete kettingset, tandwielrubbers ook vervangen
- voorremmerij (schijf/blokken, rempompseal, inclusief klauwrevisie)
- achterrem blokken vervangen
- remvloeistof (deze machine heeft gecombineerde ABS)
- knipperlichtglaasjes

De banden zijn ~5 jaar oude Battlax van Bridgestone. Aldus de monteur in zeer nette staat en kunnen nog lang mee, hebben ook meer dan voldoende profiel. Accu en verlichting is ook gecontroleerd en goed, blok loopt als een naaimachine en de bak schakelt als nieuw. Al met al zou je vergeven kunnen worden niet te geloven dat het ding al bijna een ton gelopen heeft, behalve dan wat plekjes hier een daar, met name roest op sommige schroefkopjes en wat pitjes in de radiator en op de voorvorken.

Tankinhoud is 14 liter en zit, vrij uniek voor een motor, onder het zadel. Tanken doe je dan ook door de duoseat open te klappen. Dit konden ze doen omdat het ding zo krankzinning zuinig is. Ik heb er 1 op 30 mee gehaald... dat betekent dus dat je ~400km op een tank kunt rijden. In de praktijk heb ik het ding zelfs met 2 uur lang 'vlotjes snelwegrijden' niet onder de 1 op 20 kunnen krijgen, zeer indrukwekkend vind ik dat nog steeds. Dat betekent dus dat je een heuze 'frunk' krijgt, een 'front trunk'. Waar je normaal benzine zou gieten kun je nu een volledige full-face helm kwijt. Dat vak is ook waar je het originele gereedschapssetje, instructieboek en onderhoudsboekje zult vinden.

Heeft deze motor dan geen manco's? Jawel: hier is de volledige lijst:

- de vlotter in de tank ligt los, dus de tankindicator werkt niet betrouwbaar
- de 'NC700x sticker' op de linkerzijde ontbreekt en de Honda sticker is beschadigd

De motor heeft nergens noemenswaardige schade behalve gebruikssporen en bezit nog de originele, zeer stille fabrieksuitlaat. De demping is niet verrot en het ding is roestvrij en gasdicht. Er zit een gezonde grom in die nooit vervelend wordt en niet 'draagt'. Het ding draagt zijn gewicht heel elegant en is dan ook kinderlijk eenvoudig door de bochten te drukken. Laat je niet misleiden door de A2 classificatie met 'slechts' 47pk, ik heb veel krachtigere motoren proefgereden dan deze en een fatsoenlijke rijder houdt de meeste mensen bij op dit ding.

Proefrijden is uiteraard geen enkel probleem. De standplaats in regio Emmen, Drenthe. Afleveren elders in Nederland is in overleg en tegen vergoeding mogelijk. Ik vraag een prijs van 3200 euro voor deze motor. Onderhandelen mag naast het object, maar ik denk dat de prijs meer dan fair is.
Specificaties
Locatie: Emmer-Compascuum
Actief sinds: 20 Sep. 2024
Aantal cilinders:
2
Aantal eigenaren:
2
Bouwjaar:
2013
Kleur:
Rood/Zwart
Conditie:
Zo goed als nieuw
Rijbewijs:
Rijbewijs A2
Kilometerstand:
92000 km
Motorinhoud:
700 CC
Vermogen:
35 KW
Prijs:
€ 3200
Uitrusting
ABS
Electrische starter
Katalysator
Windscherm
Handvatverwarming
Koffer/topkoffer
Startonderbreker
Financiering

Vergelijkbare advertenties

Honda NC 700 X DCT C-ABS

Honda NC 700 X DCT C-ABS

€ 8.750
Honda NC 700 X / 2019 / 19200km
’s-Gravenzande
Honda NC 700 X DCT

Honda NC 700 X DCT

€ 5.250
Honda NC 700 X / 2013 / 33574km
Ten Boer
Honda NC 700 X DCT C-ABS

Honda NC 700 X DCT C-ABS

€ 5.250
Honda NC 700 X / 2013 / 31025km
Raalte

€ 3.200

134
0
Honda
NC 700 X
All Road
Bouwjaar 2013
KM stand 92000
Aangeboden sinds 20 september 2024
Sven Haers Particuliere verkoper
Emmer-Compascuum
0613926840
1 advertenties (1 actief)
Actief sinds 20 september 2024

Bod plaatsen

Bieden vanaf € 2.900

Je moet ingelogd zijn om biedingen te kunnen plaatsen.

Locatie

Vergelijkbare advertenties

Honda NC 700 X DCT C-ABS

Honda NC 700 X DCT C-ABS

€ 8.750
Honda NC 700 X / 2019 / 19200km
’s-Gravenzande
Honda NC 700 X DCT

Honda NC 700 X DCT

€ 5.250
Honda NC 700 X / 2013 / 33574km
Ten Boer